Csípőfájás edzés után. Anatómiai viszonyok


Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

Mi okozza a csípőfájdalmat? A csípőízület mozgásának akadálymentesnek kell lennie, hogy az ismétlődő mozgások során ne használódjon el, például a buszhoz való futás és a buszra való felugrás során. De amikor az izmok, az idegek, a szalagok és az inak lágyszövetek stressz alatt állnak - különösen ahogy egyre idősödünk - akkor gyulladás alakulhat ki, ami csípőfájdalomhoz vezethet.

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére. Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened! Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

csípőfájás edzés után a térdízület nem szokásos kezelési módszerei

Arnold Dénes Arnold MSc, a Budai Fájdalomközpont  sebésze, fájdalomspecialista, akupunktőr arról beszélt, mi lehet a forrása, és hogyan szabadulhatsz meg az éjszakai csípőfájdalomtól.

Nőknél gyakoribb A csípőfájdalom jóval több nőt érint, mint férfit, és elsősorban negyven-hatvan éves kor között alakul ki, többnyire egy sérülés vagy túlzott terhelés hatására.

Ugyanakkor az éjszaka jelentkező fájdalomnak számos más oka is lehet, melyek közül az alábbiak a leggyakoribbak.

Frányó Eszter

A trochanter major fájdalom szindróma elnevezés arra utal, hogy a beteg a trochanter major felett, vagyis az egyik farpofa felett érzi a fájdalmat. A csípő oldalsó részének számos rendellenessége okozhatja ezt, például az iliotibiális köteg megvastagodása. A csípőhöz csípőfájás edzés után a medencéhez szoruló izom fájdalmat okoz, a csípőfájás edzés után sokszor nem tudnak az érintett oldalukon aludni, és reggel erős merevséget tapasztalnak a csípőjükben.

Bursitis akkor jelentkezik, amikor a nyáktömlő ízületi hártyája begyullad. A gyulladt ízületi hártya megvastagodik, és fokozott mértékben termel ízületi folyadékot, amitől a tömlő elkezd folyadékkal feltelni, megduzzad.

csípőfájás edzés után a térd artrózisa nincs folyadék

A tömlő gyulladásához vezethet az állandó súrlódás, egy sérülés, egy fennálló betegség, például reuma vagy fertőzés. A csípőben kialakult nyáktömlő-gyulladás jellemző tünete az üléskor, fekvéskor jelentkező fájdalom, ami éjszaka romolhat.

csípőfájás edzés után nagykereskedelmi kondroitin glükózaminnal

Az ínak rögzítik az izmokat a csontokhoz. Az ínakat érintő gyulladás a tendinitis, az ínban vagy azt körülvevő szövetekben keletkező apró sérülések neve pedig tendinosis. Az ínak gyulladása vagy sérülése bármely ínt érinthet, de jobbára nagyobb ízületek környékén alakul deformáló artrosis a csípő kórtörténetében, így a bokában, a térdben, a vállban, a könyökben vagy a csípőben.

Elsősorban azokat érinti, aki megerőltető fizikai igénybevételnek vannak kitéve. Gyakran igen fájdalmas, különösen, ha keresztbe tett lábakkal ül a páciens, ha teljes súlyával az egyik csípőjére nehezedik, és akár az alvást is gátolhatja.

Mozgásszervi betegségek

Sajnos nagy a betegség kiújulásának a kockázata is. A középkorúaknál és az idősebbeknél az ízületi fájdalom leggyakoribb oka az ízületek kopása és az ízületi gyulladás. A gyulladások rendkívül sok kórkép kapcsán csípőfájás edzés után, így feltétlenül szakorvosnak kell a diagnózist felállítania. A jellemző tünetek iránymutatóak lehetnek, mint például a fájdalom, a duzzanat, esetleg a mozgáskorlátozottság, a bőrpír, a láz, a levertség, az csípőfájás edzés után.

A laborvizsgálatok is hamar jelezhetik a gyulladást, de elképzelhető, hogy szükségessé válik ultrahang- röntgen- CT- vagy MRI-vizsgálat. Számos más jellegű ok is létezik, melynek talaján kialakulhat a csípőfájdalom. Ilyen például a várandósság, a túlsúly és az elhízás, egy baleset vagy sérülés, illetve akár a térd, a hát, a medence problémái is vezethetnek a csípő fájdalmához.

Amit magadért tehetsz: mozgás, alvás, életmód Mint sok más jellegű fájdalom esetén, a csípőfájdalomnál is érdemes először megpróbálni magadon segíteni. Ajánlatos ízületkímélően mozogni, futás, ugrálás csípőfájás edzés után például az úszást, jógát választani.

Tudja meg, hogyan enyhíti csipőfájdalmát Voltarennel

Akut fájdalom esetén viszont semmiféle mozgás nem ajánlott a szakorvosi ellenőrzés előtt. Éjszaka lehetőleg a hátadon feküdj, mert így kisebb nyomás éri a csípőt. Egyenletes súlyelosztást biztosító matracba is érdemes beruházni. Napközben üléskor ne keresztezd a lábadat, ne nehezedj az érintett csípőre, és, ha lehet, próbálj megszabadulni az csípőfájás edzés után túlsúlytól.