Térd érzéki gyulladása, A legjobb és legrosszabb jóga pózok térdfájásra és térdízületeid erősítésére


Néhány ember számára elég csupán a pihenés, egy kis életstílus váltás és új, kíméletesebb edzés formák az ujjak ízületeinek osteoarthrosis kezelése. Súlyosabb fájdalomnál vagy egy komolyabb sportsérülésnél azonban műtétre is szükség lehet.

A legújabb csúszdapark

Azonban bárki, aki enyhe, de annál irritálóbb fájdalomtól szenved, kipróbálhat néhány hasznos dolgot, hogy segítsen a panaszán. Az egyik, ami hatékonyan segíthet a fájdalmadon, az a jóga. Ha olyasmit keresel, ami nem csak fájdalomcsillapító, de meg is erősíti is a térd ízületeid, próbálj meg egy pár jóga pózt, ami segíteni fog rajtad. A végén arra is kitérünk, hogy melyik jóga póz nem jó a térdednek és hogy melyikeket kerüld.

Súlyos probléma – komoly panaszok

A megfelelő jógapózok: A híd póz: Ez valószínűleg nem a legelső póz, amire gondolnak az emberek, amikor a térdízületek erősítéséről és kíméléséről van szó.

Szerencsére azonban ez a póz tényleg segít a térdednek, ezen kívül sok más testrészednek is, beleértve a felsőtest izmokat és a nyakadat is. Amikor a híd pózt csinálod, a comb és fenék izmaidat erősíted, így nyújtva jobb támaszt a térdeidnek. A plusz előnye ennek a póznak az az, hogy megdolgoztatja a térd és comb körüli szalagokat.

Térdfájás fajtái

Ha ezek a szalagok nincsenek egészséges módon megmozgatva, akkor ellazulnak és ez térdfájáshoz vezethet. A szék póz: A szék póz a jóga alapja, és az egyik térd érzéki gyulladása póz, amikor legelőször elkezded a jógázást. Könnyű és viszonylag hamar el lehet sajátítani, elsősorban az alsó testizmokat erősíti, beleértve a lábszárat, a csípőt és a combokat.

És amikor ezek az izmok megerősödnek, akkor a térdnek könnyebb dolga lesz és kisebb terhet fog cipelni. Hogy meg tudd tartani ezt a pózt, először rakd egymás mellé a lábaidat vagy úgy, hogy érintkeznek, vagy úgy, hogy néhány centire vannak egymástól.

Térdfájás belső oldalon a belső oldalszalag sérülése miatt

Aztán lassan ereszkedj lefelé, mintha egy székre szeretnél leülni. Emeld fel karjaid és tartsd meg magad előtt.

hogyan lehet kezelni a kéz artrózisát

Fontos, hogy ne legyen a térded a lábujjad előtt. Az általános szabály az, hogy lásd az összes lábujjad, amikor ezt a pózt tartod.

artritisz hüvelyi kenőcs

Legyen a gerinced kinyújtva, a hátad legyen egyenes és mellkasod legyen előre legyen kitolva. Sas póz: Amikor meglátod ezt a jóga pózt, lehet, hogy húzni fogod a szád a komplexitásán, és meg leszel győződve arról, hogy kezdőként ezt semmiféleképpen sem tudod megcsinálni.

De ne hagyd, hogy a kinézete eltántorítson tőle. Habár ez egy középszíntű gyakorlat, amit egy kis tapasztalat után érdemesebb kipróbálni, ez az egyik legjobb póz a térd fájdalomra.

A legjobb és legrosszabb jóga pózok térdfájásra és térdízületeid erősítésére

Ez a póz a térd helyzete miatt véd mindenféle megterheléstől, emellett mégis megnyújtja és megdolgoztatja a lábszárakat és a combokat. Amikor a lábszárban és combban lévő izmok megerősödnek, akkor a térdízületek jobban vannak védve.

Magas lendülés: Ez a póz elsősorban az alsó tested mozgatja meg a csípő, a fenék meg a combizmok erősítése játszik főszerepet ezen gyakorlat során.

a vállízületek ízületi gyulladása és kezelése

Azért fontos póz azoknak, akik a térdüket térd érzéki gyulladása erősíteni, mert sokféle hat pozitívan a térdre. Először is megerősíti a térd körüli izmokat, így több alátámasztást nyújt.

Anatómiai viszonyok

Másodszorra, az ehhez a pózhoz szükséges egyensúly javít az egyensúlyérzékeden, ami egy erős, egészséges térdhez szükséges. Hogy megtartsd ezt a pózt, szedj elő egy jóga matracot és állj elé.

a térd medialis meniszkuszának kezelése

Innen nyújtsd hátrafelé a jobb lábad, a balt pedig tartsd meg 90 fokos szögben. Mikor már egyensúlyban vagy, nyújtsd előre és a fejed fölé térd érzéki gyulladása karod. Told előrefele a mellkasod, közben tartsd a karjaid a helyükön anélkül, hogy összezárnád, és ha elég magabiztos vagy már, enyhén hajlítsd meg a hátad.

Nyilalló fájdalom a térdben: mi okozza?

Akiknek feszülnek a combizmaik, azok először kezdjék úgy, hogy a hátsó lábat csak egy kicsit hajlítják meg. Ez le is fog venni egy kis terhet a térdekről. Amikor már megcsináltad ezt a pózt az egyik oldalon, és kb 30 másodpercig megtartottadtérd érzéki gyulladása fel a lábaid. A rossz jóga pózok: Teve póz: Ha olyan pózt keresel, ami segíteni fog a térdfájdalmadon, nem valószínű, hogy ezt az amúgy is nehéz pózt fogod kipróbálni.

Azonban érdemes megemlíteni, mert ha ezt éppen akkor végzed, amikor gyengék vagy fájnak a térdeid, akkor valószínű, hogy ettől csak rosszabb lesz.

Ezt a pózt úgy hajtják végre, hogy először rátérdelnek a matracra és a föld felé hajlítják a hátat, a mellkast pedig felfelé tolják ki. Ezután megfogják térd érzéki gyulladása bokákat és ebben a pózban tartják magukat a gyakorlatot végzők. Az a probléma ezzel a pózzal, hogy olyan sok terhet helyez a térdre, hogy további irritációt vagy gyulladást okozhat.

Ha térd érzéki gyulladása fáj a térded, de mégis védeni szeretnéd, akkor változtass ezen a pózon azzal, hogy felgurítod a matracot, hogy megfelelően alátámasszon. Kicsavart háromszög: Ennél a jóga póznál az egyik lábat a másik elé rakják, aztán a jobb karral a padló felé nyúlnak, a ballal pedig a plafon felé, így egy kicsavart pózt alkotva.

Mialatt ez a gyakorlat sokféleképpen hasznos, nem tesz jók annak, akinek fáj a térde. Mivel ki kell közben nyújtani a lábat, így megterheli a térdeket és fájdalmat, valamint gyulladást is okozhat.

Belső oldali csúszóporc, meniszkusz szakadás

Ha gyakran jógázól és ez a póz része a gyakorlatodnak, ügyelj a térded helyzetére és ne nyújtsd ki teljesen a térdeid. A legjobb természetesen az, ha a fájdalom elkerül bennünket. Ehhez mindenképpen szükséges védőfelszereléseket használni sport közben — a Neked megfelelő termékhez nézz szét Mueller Sports Medicine védőfelszereléseink között.